Urjalan kunnan koronatiedote – Koronarajoitukset kevenemässä

15.02.2022

Urjalan kunnan koronatiedote – Koronarajoitukset kevenemässä

Pirkanmaalla on voimassa aluehallintoviraston rajoitus sisätiloissa pidettävien yleisötilaisuuksien yleisömäärästä 18.2.2022 asti. Sitä ei enää esitetä jatkettavaksi. Sen sijaan tartuntatautilain mukaisen 58d-pykälän mukaisia turvatoimia esitetään jatkettavan helmikuun loppuun. Tämä tarkoittaa, että asiakkaiden ja toimintaan osallistuvien sekä seurueiden lähikontaktin aiheuttamaa tartunnan riskiä tulee ehkäistä. Toimija voi toteuttaa velvoitteensa asiakasmäärää rajoittamalla, asiakaspaikka- tai tilajärjestelyin taikka muulla toimintansa erityispiirteet huomioon ottavalla tavalla.

Pirkanmaan kouluissa luovutaan 1.-5. -luokkalaisten maskisuosituksesta helmikuun lopussa. Maskien käyttöä suositellaan edelleen THL:n linjauksen mukaisesti yli 12-vuotiaille myös kouluissa.

Etätyösuositus päättyy helmikuun lopussa. Sen jälkeen suositellaan hybridityötä niillä työpaikoilla, joilla se on mahdollista. Etätyösuosituksen päättyessä myös kunnantalo palaa normaaleihin aukioloaikoihin. Kunnantalo on avoinna 7.3. alkaen ma-pe 9.00-15.00, neuvonta klo 9-11 ja 12-15.

Vaikka tautitilanne on monella tavalla helpottanut, tulee muistaa, että pandemia ei ole vielä ohi. Rokotukset, käsihygienia sekä maskien käyttö ja turvavälit ovat entistäkin tärkeämpiä, kun yhteiskunta avautuu.