Tiedote: Urjalan kunnanvaltuuston kokous maanantaina 20.12.2021 on peruttu

20.12.2021

Tiedote: Urjalan kunnanvaltuuston kokous maanantaina 20.12.2021 on peruttu

Sunnuntaina tietoomme on tullut, että kunnanhallituksen kokouksessa 13.12.2021 on voinut mahdollisesti altistua koronavirukselle. Altistuminen koskee laajasti kunnan päättäjiä ja osaa virkamiesjohtoa. Asiasta on konsultoitu tartuntatautiviranomaista ja hän on suosittanut huomioimaan 10 vrk varoajan mahdollisten jatkotartuntojen estämiseksi. Viranomaisten kanssa käydyn keskustelun perusteella on selvää, että maanantain 20.12. kunnanvaltuuston kokousta ei tässä tilanteessa voida järjestää terveysturvallisesti, ja siksi se on jouduttu perumaan. Kunnanvaltuutettuja on tiedotettu asiasta sunnuntai-iltana.

Uusi kokousaika päätetään alkuviikosta, pyrkimyksenä on järjestää kokous vielä joulun välipäivinä.

”Esityslistalla on ensi vuodelle talousarvio, joka tulisi päättää tämän vuoden puolella. Kunnanhallituksessa tehty sote -tilojen urakkatarjousten hyväksyminen on myös ehdollinen, kunnes kunnanvaltuusto myöntää hankkeeseen määrärahan osana talousarviota”, toteaa kunnanjohtaja Annu Kuusisto. ”Ihmisten terveys on kuitenkin aina etusijalla, ja noudatamme viranomaisten suosituksia. Todella ikävää tämä on myös kunnan myöntämien palkintojen saajille, joiden osalta tämä on jo toinen peruutus. Toivottavasti jatkotartunnoilta vältytään, ja saamme kokouksen järjestettyä lähiaikoina”, jatkaa Kuusisto.

Tartunta varmistui vasta toisen koronatestin jälkeen, mistä syystä tieto altistumisesta saatiin vasta nyt. Uusi kokousaika tiedotetaan välittömästi sen varmistuttua.

Linkki viralliseen kuulutukseen http://urjala.tweb.fi/ktwebscr/fileshow?doctype=3&docid=92700