Tiedote: Urjalan kunta onnittelee kulttuurisäätiötä sekä Olderman Oy:tä toteutuneista kaupoista

02.12.2021

Urjalan kunta onnittelee Nuutajärven Lasikylän kulttuurisäätiötä omistamansa kiinteistöosakeyhtiön kaupoista, jotka on solmittu Olderman Oy:n kanssa. Aiemmin tänä vuonna selvityksessä olleesta Nuutajärven kehitysyhtiön perustamisesta voidaan luopua. Yhteistyötä kunnan ja kylän toimijoiden kanssa tullaan edelleen kehittämään.

Urjalan kunta onnittelee lämpimästi Nuutajärven Lasikylän kulttuurisäätiötä ja Olderman Oy:tä tänään 2.12.2021 solmitusta kiinteistöosakeyhtiön kaupasta. Kaupalla Olderman Oy lunastaa Nuutajärven Pruukin KOy koko osakekannan. Kiinteistöosakeyhtiön koko omaisuus ja vastuut siirtyvät uudelle omistajalle. Kunnassa iloitaan uuden toimijan suunnitelmista kehittää lasikylän aluetta ja toimintaa.

Nuutajärven lasikylän kulttuurisäätiön aloitteesta on kunta ja kulttuurisäätiö kevään ja kesän 2021 aikana yhteistyössä valmistelleet selvitystä mahdollisen kehitysyhtiön perustamiseksi. Yrityskaupan myötä on tilanne nähtävissä uudessa valossa. Kunnanhallituksen asettama selvitystyöryhmä esittääkin kunnanhallitukselle, että selvitys kehitysyhtiön perustamiseksi lopetetaan.

Kunnan rooli Nuutajärven lasikylän kehittämiseksi tulee jatkossa olemaan mahdollistaja ja yhteistyökumppani. Urjalassa halutaan vastata ketterästi ja luotettavasti elinkeinoelämän sekä kulttuurielämän tarpeisiin.

Lisätiedot: kunnanjohtaja Annu Kuusisto, annu.kuusisto@urjala.fi 040 335 4200