Koronatiedote 26.11.2020

26.11.2020

Koronatiedote 26.11.2020

Urjalan kunnassa noudatetaan Pirkanmaan koronanyrkin suosituksia. Suositukset päivitetään viikoittain. Kunnan valmiusjohtoryhmä seuraa suosituksia ja päivittää ohjeistusta tarpeen mukaan.

Urjalassa koronatilanne on toistaiseksi rauhallinen.

Kunnan suositukset 26.11. alkaen ovat:

Pirkanmaan koronanyrkin antama maskisuositus on voimassa kunnan kaikissa julkisissa tiloissa. Suositus on sekä henkilöstölle että asiakkaille ja se koskee kaikkia tapaamisia, yleisötilaisuuksia sekä yleisiä kokouksia, joissa lähikontakteja ei voida välttää. Kaikessa kunnan toiminnassa korostetaan hygieniaan ja turvaväleihin liittyviä ohjeita.

• Ulkoilmatapahtumien ja yleisötilaisuuksien järjestämisessä noudatetaan tällä hetkellä aluehallintoviraston antamia ohjeita ja linjauksia eli 50 hengen maksimimäärää ja hygieniaohjeita.

• Maskisuositus on voimassa yli 15-vuotiaille kaikessa asioinnissa ja lähikohtaamisissa. Maskisuosituksen noudattamatta jättämisen seurauksena syntyy riski tilojen sulkemiselle ja/tai toiminnan keskeyttämiselle.

• Asiointia suositellaan ajanvarauksella tai sähköisiä kanavia käyttäen.

• Maskisuositus koskee toisen asteen opiskelijoita. Vähävaraiset ja heikommassa asemassa olevat voivat tiedustella maskeja koulun kansliasta.

• Yli 20-vuotiaiden liikuntaharrastuksissa joukkue- ja kontaktilajien harrastus-, ottelu- ja kilpailutoiminta suositellaan keskeytettäväksi sisätiloissa 26.11.-15.12. asti. Rajoitus ei koske sellaista aikuisten harrastustoimintaa, jossa osallistujien kahden metrin turvavälit säilyvät koko harjoituksen ajan, eikä kansainväliselle huipulle tähtäävää ammattimaista harjoittelua.

• Lasten ja nuorten harrastustoiminta jatkuu normaalisti, mutta liikuntasaleilla ei saa olla ulkopuolisia henkilöitä. Seurat ja yhdistykset vastaavat annettujen turvallisuusohjeiden noudattamisesta.

• Kuntosalit ovat auki toistaiseksi, mutta kävijöiden tulee kiinnittää erityistä huomiota turvalliseen harjoitteluun ja kunnan antamiin ohjeisiin.