Leader-rahoitus yleishyödyllisiin kehittämis- ja investointihankkeisiin sekä yrityshankkeisiin jatkuu

12.11.2020

Yhteistyösopimukset rahoituskaudelle 2021–27 on allekirjoitettu paikallisen Leader-ryhmä Pirkan Helmen ja toimialueen kuntien kanssa

Pirkan Helmen toiminta Akaan, Pälkäneen, Urjalan ja Valkeakosken alueen Leader-ryhmänä jatkuu myös vuosina 2021–27. Jokainen toimialueen kunnista hyväksyi uudistetun yhteistyösopimuksen lokakuussa ja näin paikallinen Leader-toiminta voi jatkua keskeytyksittä Euroopan unionin rahoituskauden 2014–20 päättymisestä huolimatta. Uudella sopimuskaudella alueen kuntien toimintaan vuosittain kohdistama rahoitus nousee ja se mahdollistaa entistä laajemman paikallisen kehittämisen.

Lue lisää Pirkan Helmen tiedotteesta>>

Leader-rahoitusta voi hakea yleishyödylliseen kehittämis- tai investointihankkeeseen sekä yrityshankkeeseen. Hyvällä hankkeella on selkeä tarve, ja sen vaikutukset kantavat pitkälle hankkeen päättymisen jälkeen. Rahoitusta voivat hakea esimerkiksi yhdistykset, alle 10 henkilötyövuotta työllistävät yritykset, kunnat, oppilaitokset ja säätiöt. Rahoitettavien hankkeiden tulee vastata Leader-ryhmän kehittämisstrategian tavoitteita.

Lue lisää Leader-rahoituksesta Pirkan Helmen sivuilta>>.
Neuvoa ja apua saat Pirkan Helmen työntekijöiltä.

Yritystukihakemusten valmisteluun liittyen tukea hakevien yritysten apuna toimii Akaassa, Urjalassa ja Valkeakoskella myös rahoitusneuvoja Piritta Forstén, p. 040 335 6081, piritta.forsten@urjala.fi